Bij Jaap, kennismaking nieuwe pagina op Irene kookt!

Afgelopen vrijdag volgde ik samen met mijn zoon Wouter een workshop desembrood maken bij Irene. Heel leuk, leerzaam, gezellig en vooral lekker!

Tijdens het kneden van het deeg en het wachten tijdens het rijzen praatten we over bakken, koken en eten. En al snel ontdekten we onze gemeenschappelijke interesse hiervoor. Uiteindelijk vroeg ze aan mij of ik een bijdrage wilde leveren aan haar blog Irene kookt. Een hele eer…!

Ik zal mezelf eerst even voorstellen: ik ben Jaap, een 52 jarige, alleenstaande man. Naast mijn drukke baan als stedenbouwkundige, is het vaderschap van twee jongens misschien wel het meest belangrijk. Jos is 20 jaar en Wouter bijna 17 jaar oud. Jos studeert in Utrecht en woont daar op kamers en Wouter woont nog bij mij.

Alle drie delen we de liefde voor goed eten. Ik probeerde altijd om ze dat mee te geven en ik durf nu wel te zeggen, dat het aardig gelukt is. Van jongs af aan hielpen ze mee in de keuken en legde ik van alles aan ze uit. Nu ze groter zijn, koken ze ook zelf en hebben ze soms zo hun eigen ideeën over wat lekker eten is.

In de stukjes die ik schrijf voor het blog van Irene, laat ik jullie zien, wat er zoal bij ons in de keuken gebeurt: drie mannen die graag koken. Onze succesrecepten, maar ook onze mislukkingen. Ook de inhoud van onze boodschappenkar (in Rotterdam is heel wat te vinden) komt langs.
Of wat er in het studentenhuis van Jos op tafel komt en wat Wouter maakt voor zijn vrienden als die een avondje komen gamen. Met andere woorden… echt van alles! Natuurlijk altijd met een lekker recept erbij en een leuke foto.

Maar het zal vooral draaien om goed en lekker eten. En om plezier en genieten. En ik hoop dat jullie dat ook gaan doen van de stukjes die ik ga schrijven.

Tot vrijdag 6 september!


Reacties