column Lisette, 15 mei 2013



Lisette

vrouw - moeder - zus - tante - docente - creatief - gewichtsconsulente - broodbakken - groententuintje - voeding


Lieve mama, goeiemorgen,
fijn hè, het is moederdag
en ik zal er wel voor zorgen
dat het leuk wordt deze dag.
Oh, wat bof ik met zo’n mama
want ik vind je toch zo lief.
Nu krijg je van mij een kusje
Lieve mama, alsjeblieft.

Stijn had dit mooie versje op school geleerd en ik kreeg hem zondagochtend te horen. Daarna werd mijn ontbijtje geserveerd en kreeg ik tekeningen en een mooie brooddeegketting!
De moederdagen waren sinds mijn moeder weg is, best moeilijk. Nu ik zelf moeder ben, heeft deze dag ook weer iets heel moois voor mij. Van alle mensen in dit hele land zijn er maar twee die mij mama noemen. Elke dag geniet ik er van om hun mama te zijn en elke dag vertel ik ze dat ik daar zo blij mee ben. Ik geniet van die ene zondag dat we er bij stilstaan, voel mij een soort van jarig met een feestje alleen voor mijn gezinnetje.

Deze week had ik mijn oefencliënten op gesprek. Vorige week deden we de intake, ik woog ze en nam hun eetdagboek door. Vier dagen hielden ze bij wat ze aten, dronken en aan beweging deden. Zo kon ik ze tips geven waar ze de  komende week mee aan de slag zouden gaan. Wat zijn ze goed bezig geweest en denken bewust na over hun voeding. Vragen zich soms af: wat zou Lisette nu zeggen… en passen dan zelfs hun gedrag aan! De weegschaal gaf bij de één 1,2 kg minder aan en bij de ander wel 2 kg. Ik geef ze geen dieet waar ze tijdelijk heel veel kilo af vallen (en dan weer nog sneller aankomen). Maar ik maak ze bewust en we kijken wat er aangepast moet worden en zoeken oplossingen voor de knelpunten.

Super leuk om te zien hoe enthousiast deze dames zijn en hoe ze er mee bezig zijn. Hun koelkast die langzaam van inhoud veranderd en vooral ook hoe ze er zelf over na gaan denken! Snel mijn website in orde maken, zodat ik binnenkort meer mensen kan bereiken om te helpen.

Dit weekend maakte ik de kruidentuin ook nog in orde. Er staat nu maggiplant, peterselie, basilicum, tijm, rozemarijn, munt, salie en een stevia plantje in. In de voortuin staat al citroenmelisse, dat smaakt in een kan met water en citroen heerlijk verfrissend en weer eens wat anders dan gewoon water!

Tot volgende week…

Reacties