Bruschetta van desembrood met tomaat en mozzarella


Een zomerse dag…
Zo’n prachtige lentedag als vandaag roept om een zonnige lunch. Dus snel het desembrood in plakken gesneden, geroosterd en belegd met rijpe tomaten (die al 1,5 week liggen te rijpen op de schaal), basilicum en buffelmozzarella! Het desembrood heb ik zelf gebakken, maar kan ieder soort stevig en smaakvol brood zijn. Op mijn blog staan verschillende recepten van desembrood. Kijk dan bij de broodrecepten.

Variaties
Kijk voor andere en meer uitgebreide recepten van bruschetta eens op mijn blog en scrol naar: Bruschetta met allerlei lekkers.
Vorig jaar op vakantie in Frankrijk maakt ik dit hapje van verse witte bonen, knoflook, olijfolie, Provençaalse basilicum en tomaten. Ook al zo zomers… Lekker met een koud glas rosé of een glas ijskoude limonade van sinaasappelsiroop! Mij hoor je niet meer…

Bruschetta van desembrood met tomaat en mozzarella

Recept voor 2 personen, lunch of borrelhapje

Benodigdheden:
  • 1 bol buffelmozzarella, in plakken op kamertemperatuur
  • 2 rijpe tomaten, in blokjes
  • 4 desemboterhammen
  • smaakvolle olijfolie
  • grof zout en versgemalen zwarte peper
  • handje basilicumblaadjes, in repen gesneden
  • 1 teentje knoflook
  • paar druppels balsamicoazijn

Bereiding:

Rooster het brood in een grilpan of evt. in de broodrooster tot het van buiten knapperig, maar van binnen nog zacht is. Bedruppel ruim met olijfolie en wrijf in met het teentje knoflook. Meng de tomaten met zout, peper, basilicum, balsamicoazijn en scheut olijfolie. Beleg het brood met de plakken mozzarella en verdeel de tomaten erover.

Reacties