column Lisette, 3 april 2013



Lisette

vrouw - moeder - zus - tante - docente - creatie - studie - broodbakken - groententuintje - voeding
 
De examenstress hier in huis neemt steeds meer toe. Als ik aan de rijen tafels denk, stokt de adem in mijn keel. En wanneer ik mijn twee volle mappen studiemateriaal zie, loopt het angstzweet over mijn rug. Maar aan de andere kant, haalde ik voor mijn huiswerkopdrachten voornamelijk negens en een aantal tienen…

Ik kan dus nergens anders meer aan denken, ik moet leren, leren, leren. Na het paasontbijt dat we gezellig met de buurtjes hadden, hing ik weer boven mijn boeken.  

Natuurlijk zit ik niet de hele dag met mijn boeken op schoot. Met twee jonge kinderen heb ik overdag niet de hele dag studietijd. En nu het lentezonnetje er eindelijk is, moet er buiten gespeeld worden. Stijn zijn zijwieltjes gaan van het fietsje en dat blijkt totaal geen probleem. Na één keer heen door de straat, rijdt hij terug al een heel stuk los. De volgende dag, stapt hij zelf op en gaat met volle vaart door de straat! 

Laatst kwam ik een tajinerecept tegen. Op de markt haalde ik verschillende soorten groenten en maakte ik mijn eerste gerecht in de tajine klaar! Heel bijzonder hoe je alle ingrediënten in de schaal legt, deksel er op en na drie kwartier heb je een heerlijk gerecht. In de schaal bakte ik een ui met een teentje knoflook. Wortel, courgette, zoete aardappel, tomaat en sperziebonen  in grove stukken er bovenop. Er gaat een scheut water bij, dan gaat de deksel erop en het pruttelt op een laag vuurtje gaar. De kruiden voeg je naar eigen smaak toe. Omdat ik alleen met Stijn en Anna at, heb ik het bijna niet gekruid. Toen het klaar was, verkruimelde ik er wat feta over en strooide er wat verse peterselie overheen. 

Mijn pauze zit er weer op… ik ga weer aan de studie… 

Tot volgende week!

Reacties