column Lisette, 27 maart 2013



Lisette

vrouw - moeder - zus - tante - docente - creatie - studie - broodbakken - groententuintje - voeding


Geachte mevrouw Sont… ik ontvang nog een mail van Philips. Het schijnt dat in mijn waterkoker toch geen BPA is verwerkt! Ik hoor bij Jelle een diepe zucht, als ik het hem vertel… want er staat nu een glimmende rvs waterkoker op ons aanrecht. Het is wel heel fijn dat hij niet zo van mijn gekkigheden opkijkt. BPA in de waterkoker, hup die slaan we op in de garage voor als we en keer zonder zitten…

Deze week besteed ik elke vrije minuut aan mijn studie. Niet dat ik naast mijn werk, webwinkeltje, kinderen, huishouden en man veel tijd over heb. Maar er moet nu echt geleerd worden, want over anderhalve week heb ik mijn examen! Ik kan wel vertellen dat ik nu al nerveus ben… zit ik daar straks in een hele grote zaal in rijen achter en naast elkaar. Met rekenmachine, pen, potlood, liniaal en een flesje water. Tegen leerlingen zeg ik altijd: als je goed hebt geleerd, heb je geen reden om nerveus te zijn. Bij deze neem ik mijn woorden terug!

Iedereen die deze dagen bij mij op bezoek komt, ondergaat een meting. Het vetpercentage, middelomtrek, gewicht, BMI en energiebehoefte worden gemeten en berekend. Ik oefen met alle formules en cijfers. Binnenkort ga ik werken met een oefencliënt, waar ik nu al heel veel zin in heb! Na het examen zal ik mij ook richten op een website en administratie. Als het leerwerk straks gedaan is, heb ik dus nog genoeg zaken uit te zoeken en voor te bereiden!

Om wat tijd te besparen, vries ik fruit in om mee te nemen naar mijn werk. Ik snijd: appel, banaan, sinaasappel en bloedsinaasappel in stukjes. Dit meng ik met een klein beetje sinaasappelsap en een paar druppeltjes citroensap. In kleine bakjes vries ik de stukjes in. Als ik naar mijn werk ga, stop ik een bakje in mijn tas en in de middag heb ik heerlijke stukjes fruit! Dat is het idee…maar de banaan is heel erg slap geworden en de appel is zo zacht als appelmoes. Het was een leuk idee, maar geen succes.

De komende anderhalve week sluit ik mijzelf op om te leren…

Tot volgende week!

Reacties