column Lisette 19 december 2012



Lisette

vrouw – moeder -  zus – tante -  docente – creatief – studie – broodbakken – groentetuintje - voeding

Deze week komen er nieuwe huurders in ons huis (dat te koop staat). Fijn, want twee hypotheken per maand aflossen is gewoon net wat te veel. Onze woning staat nu twee jaar te koop, we halen het even uit de verkoop en gaan op zoek naar een nieuwe makelaar!

Stijn is vorige week twee ochtenden naar school geweest en één middag naar de BSO (buiten schoolse opvang). Hij had het zo leuk op school, heeft lekker gespeeld met andere kinderen en daarom huppelde hij naar huis. Opeens maakt hij een ander soort tekeningen: “mamma, kijk ik heb een egel gemaakt”. En wat zie ik… een egel, met een oogje en stekeltjes! Vorige week waren het nog allemaal krassen. Tja, hij is nu echt snel groot aan het worden.

Na het tweede ochtendje school kwam hij thuis met drie kerstkaarten van klasgenootjes. Ze hadden zelf hun namen erop geschreven. Zo schattig! Het zette mij aan het denken…

Tien jaar geleden reden we met mijn moeder naar het ziekenhuis voor de uitslag van een scan. Wat we toen te horen kregen, was verschrikkelijk…De arts vertelde dat mamma nog drie tot negen maanden zou leven. Een week later kwamen de kaartjes binnen met ‘Prettige kerstdagen en een Gelukkig nieuwjaar’! Na het ontstellende nieuws van de arts had ik dus niet zoveel zin in dat nieuwe jaar. Sindsdien verstuur ik geen kerstkaarten meer en het geld wat ik daarmee bespaar doneer ik aan het KWF.

Nu Stijn met kerstkaartjes thuiskomt, denk ik dat het weer tijd is om kerstzegels aan te schaffen. Dit jaar gaan we er lekker voor zitten om kaartjes te versturen!

Tot volgende week!

Reacties