Column Lisette, 28 november 2012



Lisette

vrouw – moeder -  zus – tante -  docente – creatief – studie – broodbakken – groentetuintje - voeding

Rond de gezellige decembermaand vlak na mijn naamdag, dan bedenk ik nog meer hoe ik mijn moeder mis… Dan duik ik de keuken in om haar gekke-vreemde-overheerlijke ijsbergsla-crèmesoep te maken! Ik kan me voorstellen dat het water je niet direct in de mond loopt. Maar… wacht maar af, na één keer proeven ben je verkocht!

Je hebt nodig: een kleine krop ijsbergsla (in dunne repen gesneden), 1 ui (gepeld en in stukken gesneden), 1 teentje knoflook (uitgeperst), 2 theelepels olie, 1 eetlepel bloem, 1 liter melk, kerriepoeder, 2 groentebouillonblokjes en een scheutje sojasaus.

Verhit de olie in een (soep)pan, voeg de ui en knoflook toe en laat even fruiten. Voeg de reepjes ijsbergsla toe en laat het 5 minuten zachtjes meebakken. Roer hier de bloem en kerriepoeder door en vervolgens een scheutje sojasaus. Schenk al roerend langzaam de melk erbij, breng de soep aan de kook, voeg de bouillontabletten toe en laat alles 5 minuten zachtjes koken.

Lekker met een broodje en salade.
Dit recept is wel een echt geheim recept, niet verder vertellen dus :).
Want niets is zo leuk dan deze (in eerste instantie) rare soep voor gasten te maken en ze echt te verrassen, want dit is echt lekker!


Tot volgende week!


Reacties

MZ zei…
MMMMMMMMM!!! Ik ken m ik ken m!