Column Lisette, 3 oktober 2012



Lisette     
Moeder, vrouw, docente, creatief, studie, broodbakken, groentetuintje, voeding

Ik ben Lisette, wekelijks geef ik een kijkje in mijn huis tuin en keuken. Als klein meisje, kreeg ik altijd gezonde voeding voorgeschoteld: zuurdesembrood, roomboter, gierst en volkoren producten! Kleding van natuurlijke producten zoals katoen, wol of zijde. Wat een drama zeg, bij anderen hadden ze gewoon witte rijst, kleffe macaroni, en witte boterhammen met hagelslag!

Tien jaar geleden is mijn moeder na een ziekbed overleden aan kanker.Tijdens haar ziekte deden wij voor haar boodschappen bij de natuurwinkel. Ze merkte dat het goed was voor haar lijf en haar energie op pijl hield.

De jaren na haar dood verslond ik stapels boeken, tijdschriften en struinde internet af. Ik las veel over voeding in relatie tot kanker en gezonde voeding. Dit sloot ook mooi aan bij mijn kookboeken-tik! Nu ik zelf kinderen heb, ben ik voor hun bewust met voeding bezig. Het cirkeltje is weer rond. Kon mijn moeder het maar zien, dan zou ze in een scheur liggen!

Reacties