Column Lisette, 10 oktober 2012


Lisette
vrouw – moeder -  zus – tante -  docente – creatief – studie – broodbakken – groentetuintje -  voeding

Op de school waar ik werkte, zat ik niet helemaal meer op mijn plek. De technieklessen die ik gaf, werden voor een deel vervangen door natuurkunde. Bijna obsessief was ik op zoek naar een andere werkgever. En ineens was daar de vacature die mij op het lijf geschreven is!

“Als Welzijnscoach adviseer en begeleid je mensen bij het verbeteren van hun gezondheid door middel van gezonde voeding en een gezonde levensstijl. Je analyseert de voedingsgewoonten, levensstijl en kijkt of het lichaam en/of de voeding in balans is. Vervolgens begeleid en adviseer je cliënten, waarbij het behalen en het behouden van het resultaat, op gebied van gezondheidsverbetering, energie & vitaliteit, preventieve gezondheid, verbeteren van sportprestaties en gewichtsbeheersing, als doel wordt gesteld.”

Die nacht lag ik wakker… wat een leuke baan zou dat zijn. Mijn voorliefde voor gezonde voeding in werk toepassen en je hoeft er niet eens een diploma voor te hebben. Natuurlijk heb ik gelijk gereageerd met een cv en mooie motivatie. Een week later mocht ik op gesprek komen. Tijdens het gesprek geef ik onder meer aan, dat ik in mijn huidige baan als docente ook veel leerlingen persoonlijk begeleid. De dame aan de andere kant van de tafel is enthousiast, denkt dat de baan geschikt is voor mij en doet mij een aanbod.

De opzet van de baan is om een eigen bedrijfje op te starten. Wat een geweldige kans, ik kan mijn vreugde bijna niet meer verbergen… Dan vertelt zij meer over de werkwijze en somt de producten op die ze haar klanten adviseert: “deze shake geef ik mijn klanten als ontbijt... en deze reep is voor tussendoor... met dit product kunnen ze starten en later uitbreiden met andere producten. Zoals de thee, die is ook heel goed”. Ze gaat verder met een uitleg over mijn toekomstige inkomsten. “Bij iedere bestelling verdien je een x-bedrag. En doe je het goed, dan kun je net als ik ook mensen begeleiden…. Je bent niet in loondienst maar bepaalt zelf je inkomsten aan de hand van de verkopen”. Tenslotte probeert ze haar eigen ‘salaris' wat op te vijzelen door mij een proefpakket á € 110,- te verkopen, zodat ik de producten zelf kan proberen.  Want ik moet wel achter de producten staan.  Tja… reuze jammer, maar deze ‘droombaan’ wijs ik af. Op zoek naar de volgende...

Volgende week lees je alles over de zin- en onzin van dieetshakes! 

Reacties

Ivo Sillé zei…
Fantastisch verhaal! De vacature heeft in ieder geval wel je dromen naar voren gehaald! Ik zou zo vrij willen zijn je te adviseren in droom te blijven geloven en te vertrouwen. Wie weet hoe en wanneer je wens ingevuld gaat worden? Laat je verrassen door het universum. Mooie passie trouwens! Ik ga eens snuffelen in je recepten.

Groet,

Ivo