Gevulde eierkoek met ricotta-amarettovulling en kersen, Javaanse cake met mascarpone-limoncellovulling en perzik

Slecht recept van Esprit!
Deze zoete hapjes zijn uit nood geboren. Voor mijn verjaardag krijg ik post van Esprit! Een leuk kaartje met het recept van Chocolate Cherry Birthday Muffins. Het spreekt mij zo aan, dat ik er direct 30 bak om mee te nemen naar mijn werk. Helaas klopt het recept niet en het resultaat zijn harde, niet gare, compacte hompjes, niet echt lekker….  Daarom snel naar de supermarkt voor wat noodspullen.
Daar zijn de volgende twee recepten uit ontstaan. Ik heb ze vanochtend in een uurtje gemaakt.




Gevulde eierkoek met ricotta-amarettochocoladevulling en kersen

voor 10 stuks

Benodigdheden:
  • 10 verse eierkoeken
  • ½ blikje (HAK) kersen vlaaivulling
  • 250 gram ricotta (zuivel)
  • 125 gram pure chocolade
  • enkele eetlepels amarettolikeur
  • poedersuiker
Bereiding:

Smelt de chocolade (bijv. in de magnetron op 500 Watt) en roer tot de chocolade helemaal is gesmolten. Roer door de ricotta. Breng op smaak met poedersuiker en amarettolikeur. Verdeel over vijf eierkoeken en schep hier wat kersen over. Druk de andere eierkoeken voorzichtig erop en snijd doormidden. Verdeel met een zeefje wat poedersuiker over de koeken.




Javaanse cake met limoncello-mascarpone en perzik

Voor ca. 15 plakken

Benodigdheden:
  • 1 grote Javaanse cake, of een andere cake
  • 250 gram mascarpone (zuivel)
  • 1 literblik hele perziken, of ander (vers) fruit
  • enkele eetlepels Limoncello
  • 75 gram pure chocolade
  • poedersuiker

Bereiding:

Smelt de chocolade (bijv. in de magnetron op 500 Watt) en roer helemaal glad. Snijd iedere perzik in 4 schijfjes. Breng de mascarpone op smaak met Limoncello en poedersuiker en roer helemaal glad. Snijd de cake in gelijke stukken en verdeel de mascarpone en daarna de perzik erover. Verdeel met een lepeltje de hete gesmolten chocolade over de versierde cakeplakjes en laat even opstijven.

Reacties