Tomaten en komkommer in een kasje

De groeikracht van tomaten en komkommer in een kasje
Een couveuse voor de tuinplanten...
Elk jaar hoop ik op een warme, droge en zonnige zomer. Niet alleen voor mijzelf, maar ook voor de tomaten, komkommer en courgette. En andere aanwaai groente en kruiden die ik in een opwelling zaai en plant in potten en de volle grond. Mmmm ik zou qua zomerweer toch beter moeten weten. Want in Nederland is het op de meeste plekken toch verdacht groen. Het is net Noord-Italië. Ook zo prachtig en groen. Maar het kan er ook behoorlijk regenen en koud zijn. En dat in nu net waar tomaat en komkommer niet van houden.

Een minikasje
Ruim twee weken geleden liepen we de Intratuin binnen voor wat aarde en wat opvulling voor de vaste plantenborder. Toen ineens zagen we dit handige kasje. Past overal. En omdat er nachtvorst, regen en nog meer kou werd verwacht, werd 'ie direct in elkaar gezet en gevuld. Nu staan de planten lekker warm uit de wind en regen in hun eigen couveuse!

Na twee weken
Als de zon schijnt en het lekker weer is, dan gaan de ritsen open en lucht ik de boel. De ritsen klinken net als onze tent tijdens de vakantie. Dus ook nog eens een beetje vakantiegevoel :)
De planten zijn echt heel erg gegroeid en de eerste bloemen zijn verschenen.

Pop-up restaurant
Ook de slakken hebben het pop-up restaurant ontdekt. Dus heb ik een cordon van (eco)slakkenkorrels gestrooid onder de potten. Anders blijft er echt niets over van de planten. Zeker de komkommer is een echte slakkentrekker.

De tomaten van vorig jaar
Kijk op de foto zie je de oogst van 2014.




Reacties