column Lisette, 9 juli 2014


Lisette
vrouw - moeder - zus - tante - docente - creatief - gewichtsconsulente - broodbakken - groentetuintje - voeding - sport

De laatste cursusdag bootcampinstructeur zit er op! Een training van een hele dag, gegeven door bootcampinstructeurs en een echte (ex) drill sergeant. Daar gingen we dan… in de plensende regen: links – rechts – links - rechts en hop een berg op met een medecursist op je rug. Naar boven gesleept, al glijdend door het natte weer en door het modderpaadje weer terug. Even op adem komen, want dat liep naar beneden af!

Opdrukken en tijgeren door het gras, alle oefeningen komen voorbij. Tanden op elkaar, want mijn heup begin ik weer te voelen en mijn knie is ook uitermate pijnlijk. De trainers lijken op beulen en waarschuwen nog: pijn is ho he mensen! Ik kan heel goed nee zeggen, maar opgeven doe ik niet zomaar.

Als ik de derde dag na de training in mijn autootje naar de sportschool rij voor het inloopspreekuur, voel ik dat het schakelen al makkelijker gaat. Mijn spierpijn is aan het afnemen. Best prettig, want ik had geen spierpijn in mijn armen of benen… nee, ik had spierpijn in mijn hele lijf!

Deze week maar even een oefenrondje lopen om het geleerde in de praktijk te brengen. Natuurlijk ga ik dan ook op zoek naar wat proefpersonen, maar dat hoeft geen groot probleem te zijn.

Wat fijn dat mijn vakantie nu is begonnen, even lekker bijtanken en tot rust komen. Daarnaast oefenen met Bootcamp  en natuurlijk draait mijn praktijk gewoon door. Doordat cliënten al met vakantie zijn, is het wel rustiger. Dus als iemand nog wil starten met een traject, kom maar op!

Mijn nichtje komt ook zo af en toe bij ons, omdat mijn zusje niet in het onderwijs werkt en niet zoals ik de luxe heeft om gelijktijdig met de kinderen vrij te zijn. Via marktplaats tik ik voor € 3,- een (zo goed als nieuw) wafelijzer op de kop en wij gaan dus morgen wafels maken!

Ik heb een recept gevonden wat ik (iets aangepast) uit ga proberen.
Hiervoor hebben we nodig:
- 1 banaan
- 1 ei
- 3 eetlepels speltmeel
- 2 á 3 eetlepels (rijst)melk
- 1 theelepel kaneel
- beetje vanille
- 1 theelepel wijnsteenbakpoeder

Zo maak je het:
Meng de banaan, ei en (rijst)melk in een blender of met een staafmixer. Meng er dan met een garde de kaneel, het meel en wijnsteenbakpoeder door. De wafel ongeveer 5 minuten bakken in het wafelijzer. Lekker met Turkse yoghurt of kwark en fruit.


Tot de volgende keer!

Reacties