Column Lisette, 2 april 2014


Lisette

vrouw - moeder - zus - tante - docente - creatief - gewichtsconsulente - broodbakken - groentetuintje - voeding - sport

Dit weekend gingen de truffelaardappelen de grond in. Bij de Gamma haalde ik grote cementbakken, zo krijg ik niet overal uitlopers waar ik ze niet wil hebben. Ook wil ik nog aardperen planten, helaas was ik vergeten om er een stel apart te houden. Dit knolletje is zo lekker in de salade, dat alles op ging. Ik zal dit weekend op de markt kijken of ze er liggen, zodat ik ze weer kan planten.

Deze week een drukke week, ik ren en vlieg heen en weer. Nu ik tijdelijk een dag extra ben gaan werken, zit mijn week een stuk voller. Soms erg hectisch, uit mijn werk hollend de kindertjes halen bij BSO en crèche. Met spoed naar huis om eten te koken, wat ik in sommige gevallen alleen hoef op te warmen omdat het de avond ervoor al bereid is. Kindjes knuffelen, wassen, strijken, poetsen, voorlezen en in hun bedje leggen.

Als die twee knuffeldiertjes van mij dan onder de wol liggen, gaat deze mama weer aan het werk. Steeds meer cliënten vinden de weg naar mijn praktijk. Leuk om te zien hoe dat gaat. Cliënten krijgen complimentjes en anderen raken geïnteresseerd door hun enthousiasme, met weer een aanmelding als gevolg! Deze maandag had ik een afzegging: cliënt was ziek. Kon ik bestellingen van Settje.nl weg werken… dinsdag spreekuur bij de sportschool, woensdag twee cliënten, donderdag weer twee cliënten (waaronder een nieuwe intake) en vrijdag ook twee cliënten. Tussen deze cliënten, heb ik dan nog mijn boks- / totalbody training en probeer het hardlopen weer op te pakken.

Woensdag ben ik lekker thuis met de kinderen inclusief mijn nichtje die we dan van school halen. Dan vinden we het leuk, om met z’n allen de keuken in te gaan. Deze woensdag staan er mueslirepen op het menu. Wil jij zelf eens een overheerlijke mueslireep maken? Hier het recept, natuurlijk kun je dit naar eigen wens aanpassen!

Dit heb je nodig:
*120 gram havervlokken (grove vlokken), * 60 gram gemengde noten en zaden (sesamzaad, lijnzaad zonnebloempitten, pompoenpitten, amandel, hazelnoot…), * 60 gram dadels, zonder pit, * handje rozijnen, * 2 theelepels geraspte schil van een biologische sinaasappel of sinaasappelmarmelade, * 1 eetlepel kaneel, * 60 gram honing, * 2 eetlepels water, * 2 eetlepels (milde olijf) olie.

Zo maak je het:
(Verwarm de oven voor op 200 graden). Hak de havervlokken noten en zaden, dadels en rozijnen in een hakmachine (of blender) in grove stukken. Heb je geen hakmachine of blender, gebruik dan een mes. Verwarm de honing op laag vuur, tot het vloeibaar is. Haal de pan van het vuur en voeg de olie, water, sinaasappel en kaneel toe en roer dit goed door elkaar. Nu voeg je het mengsel uit de hakmachine toe en roer dit goed door.

Bekleed een (vierkant) bakblik met bakpapier en verdeel hier het mengsel over, smeer het uit tot een mooie vlakke koek van ongeveer 1 cm dik.

Bak dit in ongeveer 30 minuten (kan ook iets korter zijn, let goed op), in de oven totdat het mooi bruin is. Laat het goed afkoelen voor je het gaat snijden.

Tot de volgende keer!

Reacties