Column Lisette, 16 april 2014

Lisette

vrouw - moeder - zus - tante - docente - creatief - gewichtsconsulente - broodbakken - groentetuintje - voeding - sport

Het is zo leuk om te zien dat mijn cliënten zo goed bezig zijn. Er gaat bij hun een knop om waardoor ze steeds beter in staat zijn om bewuste keuzes te maken. Oude gewoontes worden vervangen voor nieuwe gewoontes, maar dit heeft wel tijd nodig. Soms valt iemand weer terug in een oude gewoonte en wat heeft deze persoon dan een geluk dat hij/zij door mij wordt begeleid. Want na een tegenvaller, dan gaan ze toch gewoon weer aan de slag. Weet je hoe ze mij ook wel noemen? De stok achter de deur!

Ik kan niet wachten tot ik een groepje kan starten om mee te gaan sporten. Lekker op je eigen tempo, in de buitenlucht. Over vier weken start de opleiding bootcampinstructeur en daar ben ik voor aan het trainen. Tijdens het hardlopen merk ik wel dat mijn lichaam een beetje tegenstribbelt. Als ik langs de fysio ga, dan blijkt dat ik een slijmbeursontsteking in mijn heup heb. Tja, als ik ergens voor ga, dan ga ik er ook vol voor. Lastig als je lijf dan tegenwerkt! Het zou kunnen dat mijn hardloopschoenen niet helemaal goed zijn, dus daar ga ik mee terug naar de winkel. Deze week ga ik weer terug naar de fysio en krijg ik een massage voor mijn heup.  Ik mag wel gewoon rustig blijven trainen, dus het komt helemaal goed!

Dit weekend aten wij de eerste raapstelen uit de tuin!
Voor deze stamppot mag je mij echt wakker maken. Helemaal als de raapstelen uit onze eigen tuin komen. Over de stamppot gaat een champignonsausje.

Voor deze stamppot heb je nodig: raapstelen, aardappelen, een beetje melk, geraspte kaas, nootmuskaat en zout.

Voor de saus heb je nodig: roomboter, uien, champignons, knoflook, Italiaanse kruiden, een eetlepel bloem en wat water.

Zo maak je het:
Kook de aardappelen gaar en maak hier een puree van, door de aardappels te stampen en warme melk toe te voegen. Breng op smaak met zout en nootmuskaat. Voeg dan de raapstelen en geraspte kaas toe en roer dit goed door elkaar.

De saus maak je zo:
Bak uien en champignons met een teentje knoflook in boter. Laat even sudderen en voeg Italiaanse kruiden toe. Voeg een eetlepel bloem toe, roer goed door en laat dit nog even mee bakken. Voeg water toe, tot je de gewenste dikte hebt.

Raapstelen zijn echt heel makkelijk te kweken in tuin, klein kasje of in pot. Ze zijn in vier á vijf weken al eetbaar!


Tot de volgende keer…

Reacties