column Lisette, 15 januari 2014


Lisette

vrouw - moeder - zus - tante - docente - creatief - gewichtsconsulente - broodbakken - groentetuintje - voeding

Het jaar is druk gestart met van alles en nog wat. Op mijn werk is een collega helaas erg ziek en zal een tijd afwezig zijn. Ik ga een dag voor haar invallen, maar tot wanneer is nog niet duidelijk. Dus naast mijn eigen ondernemingen, waar ik ook veel plannen en nieuwe ideeën voor heb, ga ik tijdelijk vier dagen werken.

De extra werkdag is financieel gezien wel fijn. De huurders die in ons (onverkochte koophuis) zaten zijn verhuisd en daarom zijn wij op zoek naar nieuw huurders. Maar toen we de woning voor de toekomstige huurders wilden opknappen en Jelle de plafondplaten in een slaapkamer weg haalde, bleek het helemaal verrot. De schimmel hing aan de steunbalken en in de dakplaten zitten gaten. Goed… nu moeten we het dak gaan vervangen!

We hebben dus een hele klus in het vooruitzicht. Ach, hebben de kopers/huurders straks een heel mooi nieuw dak en hoeven ze daar niet meer naar om te kijken! Elke keer als we de woning binnen lopen om te klussen, realiseren we dat het een heerlijk huis is. Het is bijna jammer dat Jelle bezig is met het opzetten van zijn eigen brouwerij en ik mijn praktijk op zolder run en mijn borduurmachine straks naar de garage gaat (om daar aan de slag te gaan). De drie slaapkamers zijn voor ons dus gewoon echt te klein geworden.

Heel toevallig kwam ik eind november terecht bij een vacature. Een nieuw te openen sportschool bij mij in de buurt, was op zoek naar een voedingsdeskundige. Voor het houden van een uur spreekuur per week. Nu kan ik jullie vertellen dat ik er deze week van start zal gaan! Mensen kunnen zich inschrijven en mij om advies vragen of zich laten wegen. Het zou natuurlijk heel goed kunnen dat er klanten komen uit deze samenwerking. Leuk, nog meer mensen die ik kan helpen, op weg naar hun gezonde gewicht!

In maart wil ik starten met een cursus: bootcamp instructeur. Zodat ik met een groepje kan gaan sporten, met cliënten en mensen die gewoon lekker in de buitenlucht willen bewegen! Natuurlijk moet ik dan zelf ook een hele (zware) training doorlopen, dus ik moet nog wel ‘even’ in vorm komen… Vrijdag start ik met ‘Total body workout in combinatie met boksen’, gegeven door een bokser! Daarna zal ik ook mee doen met de bootcamp training, afkijken is altijd goed (nu hoop ik dat er geen leerlingen van mij meelezen…).

Deze week kwam er op een forum een leuk bericht voorbij. Het ging over ‘koken met een wonderpan’. Deze pan is eigenlijk een klein oventje. Ziet er uit als een pan en gaat op het fornuis. In de onderkant zit een gat en via de grote ring waar de pan op staat, komt de warmte naar binnen en circuleert. Je kunt hier brood in bakken, cake, hartige gerechten en vlees of vis. Deze pan intrigeerde mij zo, dat ik na een speurtocht op marktplaats binnenkort mijn eigen wonderpan krijg!

Tot de volgende keer!

Reacties