column Lisette, 9 oktober 2013



Lisette

vrouw - moeder - zus - tante - docente - creatief - gewichtsconsulente - broodbakken - groentetuintje - voeding

Te koop: weegschaal Omron BF511, tegen elk aannemelijk bod.
Mijn weegschaal gaat op marktplaats, want ik heb een andere weegschaal aangeschaft. De weegschaal die ik nu heb, print een bonnetje met de weeggegevens. In Excel heb ik een mooi schema gemaakt, waar ik de gegevens (van het bonnetje) in kan zetten. En zo krijgt de klant een mooie uitdraai mee, met relevante gegevens. Zo kan iemand ook beslissen om alleen eens in de zoveel tijd te komen wegen. Als iemand zelf goed bezig is met afvallen en wil weten waar hij/zij staat.
In de maand oktober vraagt de stichting Pink Ribbon aandacht voor borstkanker. Nu heb ik bedacht dat in de maand oktober een weging maar € 12,50 kost, daarvan gaat dan € 2,50 naar Pink Ribbon (en € 2,60 naar de belasting). Jelle geeft mij vaak het commentaar dat ik niet voor niks moet werken, ach… dat is nu eenmaal zo tijdens de opstartperiode denk ik dan.
Terug naar de advertentie op marktplaats…
Een dame kwam de weegschaal halen, ze had een bod gedaan waarmee ik akkoord ging. Nadat ze vroeg naar mijn gewichtsconsulent praktijk, vertelde zij dat ze een sportschool ging openen voor dames. En dat ze een gewichtsconsulent nodig had! Ik pakte gelijk mijn kaartje en mailde later nog wat informatie over mijn werkwijze en mijn website. Het zou wel heel erg leuk zijn, als daar wat uit zou komen!
De komende tijd wil ik wat experimenteren met ontbijt- en lunchgerechten. Morgenochtend probeer de “overnight oats” , deze havermout kun je op verschillende manieren maken. Bijvoorbeeld met noten(melk), maar ik ga de yoghurt en melk variant eens proberen.
Ik meng 150 ml yoghurt, 100 ml melk en ongeveer 50 gram havervlokken in een kom. Daar doe ik wat diepvriesfruit bij (blauwe bessen, banaan die ik in stukjes heb gesneden, frambozen) en een beetje kaneel. Dit schaaltje plaats je in de koelkast, zodat je het de volgende ochtend zo kan pakken. Dan kun je er vers fruit bij doen en eventueel nog wat zaden, pitten of gehakte noten. Spannend hoe mijn ontbijtje gaat smaken…

Tot volgende week!

Reacties