Column Lisette, 11 september 2013


Lisette

vrouw - moeder - zus - tante - docente - creatief - gewichtsconsulente - broodbakken - groentetuintje - voeding

De zomervakantie is weer voorbij, na zeven weken vakantie moet ik toch echt weer aan het werk! Tijdens de laatste vergadering vertelde mijn leidinggevende dat hij eigenlijk iets te vroeg was met mijn contractverlenging. Het project waar ik in werk, zal waarschijnlijk eindigen en “als je ergens een vacature tegen komt, zou ik je toch adviseren om er op te solliciteren”. Nou… jij ook een fijne vakantie!

Gelukkig loopt mijn contract nog tot eind juli 2014, dus ik heb nog even de tijd om wat nieuws te zoeken. Het kwam wel hard aan natuurlijk, maar wie weet komt er wel iets heel leuks uit.

De eerste twee weken van mijn (welverdiende) vakantie, ben ik nog druk met de studie voor de fitnessopleiding en heb ik het examen. Daarna heb ik lekker de tijd om in huis te rommelen en alle speeltuinen in de buurt af te lopen met Stijn en Anna. Na de derde week heeft Jelle ook vakantie en is het klusseizoen echt van start gegaan. De hele voortuin krijgt een metamorfose en de achtertuin krijgt ook een opknapbeurt.

Ons weekje op Vlieland was heerlijk! We genieten van het strand, de zee, duinen en het prachtige bos. De tent was ook een hele belevenis, Stijn en Anna vonden het zo leuk om samen in een cabine te slapen… ze bleven maar geinen en lachen!

Bij thuiskomst ligt mijn diploma op de deurmat!!! Fitness trainer (level 1), in the pocket! Voor het theoriegedeelte heb ik een 7,1, voor de praktijk een 7,3 en voor mijn stageverslag “goed”. Daar ben ik erg blij mee!

De groentetuin heeft ook niet stil gestaan… we plukken 1,5 kg sperziebonen en de rode bieten zijn zo groot als een grapefruit. Heerlijke rode bietensoep met blauwe kaas maken we er van. Met erbij een heerlijke sperziebonensalade met feta, lente-ui en linzen. We hebben ook maïs gezaaid, deze zijn nog niet klaar maar groeien, wel al eetbaar. De truffelaardappels kunnen er al bijna uit en de topinamboer (aardpeer) is ook al bijna klaar.

In mijn laatste vakantieweek besteed ik veel tijd aan mijn website, met behulp van youtube filmpjes krijg ik voor elkaar wat ik voor ogen heb. Ook komen er wat borduuropdrachten binnen, dus ik ben lekker bezig.


Als ik weer aan het werk ga, blijkt dat ik ben ingeroosterd bij de techniekafdeling. Ik zal mentor worden bij niveau 1 assistent houtbranche/meubelmakers. Twaalf deelnemers, die bijna allemaal een eigen verhaal hebben en die ik theorie, rekenles en lezen van tekening ga bijbrengen. Nu ik anderhalve week bezig ben, kan ik zeggen dat ik het naar mijn zin heb. Wel meer werk, omdat ik vrij veel tijd kwijt ben met het voorbereiden van mijn lessen en het uitzoeken hoe alles bij deze afdeling werkt. Ik werk 1,5 dag voor techniek en 1,5 dag bij mijn oude afdeling. Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen dit jaar.… 

Tot volgende week!

Reacties