woensdag 5 juni 2013

Column Lisette, 5 juni 2013


Lisette

vrouw - moeder - zus - tante - docente - creatief - gewichtsconsulente - broodbakken - groententuintje - voeding


Kom je (net als ik) niet snel op gang ’s morgens? Of wil je eens wat anders dan een boterham of schaaltje yoghurt? Maak dan zelf eens een drinkontbijt! Of noem het een heerlijke shake voor in de middag, om bij de les te blijven.

Laat twee á drie eetlepels havermoutvlokken (hele vlokken) weken in gekookt water. Giet yoghurt in een blender, hier kan eventueel melk, karnemelk en/of kwark bij. Test zelf voor welke smaak jij uit bed komt. De (geweekte) havervlokken met het water doe je nu ook in de blender. Voeg fruit naar smaak toe, bijvoorbeeld banaan en aardbeien. Aardbeien, zwarte bessen en frambozen zijn ook heel makkelijk uit de diepvries verkrijgbaar. Banaan kun je, zonder schil, invriezen. Dus als je een keer een tros overrijpe bananen ziet liggen, neem ze dan mee, schil ze en vries ze in! Voeg eventueel nog wat vruchtensap toe, als je het wat zoeter wilt.

Nu laat je de blender draaien… en klaar is het ontbijt! Je kunt dit zelfs klaar maken, voordat je naar bed gaat…

Tot volgende week!

Geen opmerkingen: