Column Lisette, 19 juni 2013


Lisette


vrouw - moeder - zus - tante - docente - creatief - gewichtsconsulente - broodbakken - groententuintje - voeding

Tijdens mijn 2e opleidingsdag (fitnessinstructeur) was ik blij, dat er meer mensen waren die ook vier dagen spierpijn hadden gehad! De ‘grootste spierbundel’ (die met grote regelmaat zijn benen traint), had maar twee dagen last van spierpijn. Hij vertelde dat hij vorige week, de dag voor de lesdag, zijn benen had aangepakt en de 1e dag dus niet vol mee had gedaan!

Na mijn 2e lesdag loop ik ongehavend naar buiten! Vandaag hebben we veel theorie behandeld en voor klant en instructeur gespeeld en aan het einde een paar oefeningen gedaan. Deze week heb ik dus geen spierpijn, maar wel veel huiswerk en mijn eerste stagedag.

In onze tuin komt de andijvie al aardig op. Nog eventjes en we kunnen andijvie eten uit eigen tuin! Ik heb nog een heerlijk zomers recept liggen:

Ingrediënten:
250-400 gram gehakt (of vega gehakt) 2 uien, 1 rode paprika, 4 tomaten, 100 gram maïs, 1 zak tortillachips, 1 krop andijvie, 250 ml crème fraîche, 1 zakje geraspte kaas, 20 gram Mexicaanse kruiden en olie om in te bakken.

Snij de ui, paprika en tomaat in stukjes. Braad het gehakt met de Mexicaanse kruiden in de olie en voeg de ui toe. Voeg na enkele minuten ook de paprika toe. Verdeel ondertussen ⅓ van de tortillachips over de bodem van een ovenschotel. Als het gehaktmengsel gaar is, verdeel dan ongeveer de helft over de chips. Daarna de helft van de tomaten en daarover de helft van de maïs. Leg daar bovenop een flinke laag gesneden andijvie en hierover de helft van de crème fraîche. Herhaal achtereenvolgens de lagen: chips, gehakt, tomaten, maïs, andijvie en tenslotte de crème fraîche. Leg de rest van de tortillachips over de schotel en verdeel hierover de geraspte kaas. Zet de schotel ongeveer 15 min in een voorverwarmde oven van 225 graden C.

Tot volgende week!

Reacties