Column Lisette, 31 oktober 2012



Lisette
vrouw – moeder -  zus – tante -  docente – creatief – studie – broodbakken – groentetuintje -  voeding


De zolder is mijn domein. Met zes dozen vol stoffen in alle kleuren, maten en patronen en drie gevuld met linten, band en kant. Twee naai/borduur-machines, een lockmachine en nog een hele grote borduurmachine.

Na de geboorte van mijn oudste, kreeg ik een zelfmaak-kubus-knutsel-pakketje. Het is super om je kindje te zien spelen met iets wat je zelf met zoveel liefde hebt gemaakt. Daarna volgden lakentjes, dekentjes en knuffeltjes. Het eerste borduurmachientje kwam op de keukentafel en al snel kwam er een grotere machine en een webwinkeltje.

We zijn inmiddels verhuisd en mijn dozen zijn naar zolder gesleept en daar mag ik mijn gang gaan. Nu ik lekker een weekje herfstvakantie heb, ga ik met wat hulp flink aan de slag. Mijn domein moet nu in tweeën gedeeld worden. Een gedeelte voor de borduuropdrachten en in het andere deel wil ik als gewichtsconsulent aan de slag. Handen uit de mouwen deze vakantie dus!

Met een goede vriend struin ik bouwmarkten af voor radiatorbekleding en rolgordijn. Jelle gaat hiermee aan de slag, met een prachtig resultaat. Wij gaan intussen verder met het indelen van de ruimte, uitzoeken en weggooien van spullen.

De avonden gebruik ik om verder met de studie te gaan. Met zo’n mooie werkruimte staat mij niets in de weg om mijn diploma te halen...

Tot volgende week!

Reacties