Vruchtenyoghurt smoothie

Het schrijven van een kookblog is een leuke bezigheid. Het experimenteren met nieuwe ingrediënten horizonverbredend. Voordat een informatieve blog (zoals de geschiedenis van maten en gewichten) tot stand komt, zijn er vele uren en dagen verstreken.... Het is voor mijzelf ook interessant om bepaalde materie beter te begrijpen. Als ik één nadeel van de blog moet noemen, dan is het wel dat ik veel moet koken en proeven. Af en toe moet ik op de rem gaan staan (zeker met de zomervakantie in het vooruitzicht) en eet ik heel verstandig! Momenteel zit ik in zo'n periode waarin ik eigenlijk alles eet behalve voedsel gemaakt met meel zoals brood, pasta, rijst, koekjes en taart. Ook gebruik ik haast geen suiker. Het komt erop neer dat ik heel veel groenten eet (dat vind ik geen straf). Daarnaast eet ik vlees, vis, fruit en halfvolle/magere zuivel. De smoothie van de foto heb ik vanmiddag gemaakt en was erg lekker. Ik heb een paar bijzondere soorten munt in de tuin (foto's volgen in een andere blog). Het gaat om chocolademunt en bananenmunt. Daar heb ik een paar toppen van fijngesneden en door de smoothie gemixed. Dat gaf een bijzonder smaakaccent. Ook gewone munt is goed te gebruiken!


Vruchtenyoghurt smoothie


recept voor 1 groot glas


Benodigdheden:

  • 2 dl. magere yoghurt
  • 1 banaan
  • 1 sinaasappel, sap of vruchtvlees
  • 125 gram bramen (diepvries AH, dan ontdooid)
  • paar toppen munt, fijngesneden
  • snuf kaneel
  • evt. enkele druppels zoetstof of stevia
  • scheutje vanille aroma (liefst natuurlijke)
Bereiding:

Pureer alle ingrediënten met een blender of staafmixer. Klaar!

Reacties

Heerlijk!

En uiteraard in glas ;-)

Groetjes,

Nickias van Friends of Glass